keskiviikko 18. kesäkuuta 2008

Musiikkilakko

Olen ryhtynyt musiikkilakkoon. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, etten aio hankkia uutta musiikkia vähään aikaan.

En enää halua ladata musiikkia netistä, sillä olen tehnyt sitä kevään mittaan niin paljon, että tekijänoikeuspoliisin iskujoukot potkivat oveni sisään minä hetkenä hyvänsä ja kiikuttavat minut kitumaan siperialaiselle vankileirille.

Musiikin lataaminen netistä ei muutenkaan tyydytä musiikinjanoani, johon liittyy vahvasti myös materialistinen puoli. Ilmainen ja moraaliton musiikin lataaminen on kelpo tapa tutustua uusiin artisteihin, mutta loppujen lopuksi haluan kaikki hyvät levyt koristamaan omaa levyhyllyäni. Tietokoneen kovalevylle sähköisesti tallennettu musiikki ei minua lämmitä, sillä haluan päästä fyysiseen kontaktiin musiikkini kanssa, niin perverssiltä kuin se saattaakin kuulostaa.

Levyhylly on myös oleellinen sisustuselementti, minulle huomattavasti tärkeämpi kuin verhot tai keräilyastiat. Aina kun menen vierailemaan jonkun luo, tarkastan ensimmäisenä hänen kirja- ja levyvalikoimansa. Ne kertovat paljon kyseisen ihmisen persoonallisuudesta ja siitä, kannattaako vierailua lainkaan jatkaa.

Nyt en kuitenkaan vähään aikaan voi ostaa levyjä. Kävin eilen ja toissapäivänä kiertelemässä musiikkikauppoja ja ostin toistakymmentä levyä. Pian minulla ei ole enää varaa ruokaan. Ainakin voin kuolla nälkään hyvän musiikin tahtiin.

Alkukesästä ajattelin kuunnella sekä uusia löytöjä että vanhoja tuttavuuksia:

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Toi Ladytronkin on niin hyvä

Urpo Bismarck kirjoitti...

Älä muuta virka. Ja kaiken lisäksi tämä on yksi hienoimpia musiikkivideoita, mitä olen toviin nähnyt.